A montenegrói Elektronikus Médiumokat Szabályozó Ügynökség Tanácsa (SAEM) hat hónapra betiltotta az országban a Pink Televízió „Novo jutro” című reggeli műsorának sugárzását, az augusztus 12-ei cetinjei vérengzéssel kapcsolatos tudósítás miatt.

A SAEM közölte, hogy a gyilkosság okairól helytelen módon tudósítottak, eközben semmilyen együttérzést nem tanúsítottak az áldozatok családtagjai iránt, akiknekaz emberi méltósághoz és a magánélethez való jogát sem tartották tiszteletben.

– A műsorsugárzó meg sem próbálta kiküszöbölni a szenzációhajhászást, sőt ezzel a tudósítással bebizonyította, hogy pont az volt a célja – olvasható a testület közleményében.

A Pink Televízió kérelemmel fordult a tanácshoz, hogy ne tiltsa be Montenegróban a reggeli műsorának a sugárzását. A Pink szerkesztősége utóbb bocsánatot is kért az áldozatok hozzátartozóitól, „együttérzését fejezte ki”, és beharangozta, hogy „az adás szerkesztője és a műsorvezető ellen fegyelmi eljárást indítanak, amelynek során a durva hibáért megfelelő súlyú büntetést szabnak majd ki”.

Mi is beszámoltunk arról az ámokfutásról, ami augusztus 12-én történt a montenegrói Cetinje városában, amelynek során a támadó öt embert ölt meg, köztük két gyereket, további hatot pedig megsebesített. Az ámokfutó egy vitát követően először meggyilkolta annak a családnak a tagjait, akik a tőle bérelt lakásban éltek, majd kiment az utcára és ott vaktában lövöldözött. A támadóval a rendőrök végeztek.

Több embert is lelőtt egy ámokfutó a montenegrói Cetinjében

A montenegrói Elektronikus Médiumokat Szabályozó Ügynökség Tanácsa januárban egyébként fél évre betiltotta a Happy Televízió „Dobro jutro Srbijo”, a „Vikend jutro”, a „Ćirilica” és a “Posle ručka” című műsorait, amiért az azokban szereplő műsorvendégek főműsoridőben gyűlöletbeszédet és sértéseket fogalmaztak meg a montenegrói férfiakkal és nőkkel szemben.